Bu çalışmalar okuma ya da yazma öğretmek amacını taşımamaktadır. Çocukların ilköğretime hazır bulunuşluk düzeylerini arttırmak amacıyla yapılan etkinlikleri içerir.

Görsel Algılama Çalışmaları:

El-göz koordinasyonu, Şekil-zemin ayrımı, Şekil sabitliği, Mekanda konum, Mekansal ilişkiler

İşitsel Algı Çalışmaları:

Dinleme, Konuşma, Sesleri ayırt etme, Seslerle nesneleri ya da nesne resimlerini eşleştirme

Dikkat ve Bellek Çalışmaları

Temel Kavram Çalışmaları

Problem Çözme Çalışmaları

El Becerisi Çalışmaları:

Çizme, boyama, kesme, katlama, yoğurma, yapıştırma gibi çalışmaları içerir.

Özbakım Becerilerini Geliştirme Çalışmaları:

Çocukların kendi başına yemek yeme ve tuvalet ihtiyacını karşılamalarına yardımcı olmayı içerir. Sabah geldiklerinde boylarına uygun askılara montlarını ya da çantalarını asmalarını, ayakkabılarını değiştirmelerini, kıyafetlerinin fermuarlarını açıp kapamalarını sağlamak özbakım becerilerini geliştirme çalışmalarına örnek olarak verilebilir.

Güven ve Bağımsız Davranış Geliştirme Çalışmaları:

Çocukların kendi kendilerine hareket etme ve başarı hissini yaşamalarını destekleyecek çalışmalardır. Örneğin, sınıf içinde malzeme ve oyuncakların yerleri belirlendiğinde çocuk oynadığı oyuncağı nereye koyacağını bilir. Bir yetişkin yardımına ihtiyaç duymadan malzemelere ulaşır ve bunları kullanır. Bu şekilde kendi kendine ihtiyaçlarını karşılayan çocuğun kendine güveni pekişmiş olur. Ayrıca yetişkinlerden gelen geri bildirimler ile çocukların özgüveni olumlu ya da olumsuz yönde etkilenebilir. Örneğin, öğretmen çocuğa “oyuncakları yerlerine koyabildin” “ayakkabını kendin giyebildin, aferin” gibi geribildirimler verdiğinde çocuğun bağımsız davranış geliştirmesini teşvik ederken, çocuğun kendine olan güveninin artmasını destekler.

Yukarı ↑